Продажбите на френската козметична компания L’Oreal SA са нараснали, след като тя се възползва от по-силното търсене на луксозните ù продукти въпреки ограниченията заради коронавируса в Китай, съобщи Bloomberg.
Продажбите са се повишили с почти 14% през първото тримесечие, отчете L’Oreal късно във вторник, надминавайки оценките на анализаторите. Три от четирите основни подразделения бележат двуцифрени ръстове.
Луксозното звено, което включва марки за грижа за кожата като Helena Rubinstein и парфюмите Yves Saint Laurent, е увеличило продажбите с почти 18%. Общите продажби на звеното надминаха бизнеса с потребителски продукти за масовия пазар за първи път миналата година. Последният, от своя страна, е нараснал с 6,9% през тримесечието.
L’Oreal имаше проблеми с доставките, които няма да бъдат напълно решени през второто тримесечие, каза главният изпълнителен директор Никола Йеронимус в разговор с анализатори. Той прогнозира, че пазарът на козметични продукти ще нарасне с между 4% и 5% тази година, като L’Oreal ще изпревари този растеж.
L’Oreal няма да бъде в състояние да компенсира напълно увеличението на производствените разходи за своите продукти, което ще повлияе на брутния му марж през първата половина на годината, каза по време на разговора главният финансов директор Кристоф Бабул. Това се случва въпреки мерките за повишаване на цените на продуктите, особено за новите предложения, както и намаляването на разходите за реклама и промоция като процент от общите продажби, поясни той.
В Китай компанията е отбелязала двуцифрен ръст през първото тримесечие, надминавайки общия пазар в страната благодарение на маркетинговите кампании за китайската Нова година, Свети Валентин и Деня на жената, сочи корпоративното изявление. Въпреки че настоящите ограничителни мерки заради коронавируса влияят на търсенето, Бабул е уверен, че апетитът на китайските потребители за козметика може да се възстанови бързо след облекчаване на мерките, както се случи преди две години.
"В дългосрочен план този пазар продължава да блести", коментира Рос Хиндъл, анализатор в компанията за проучвания фирма Third Bridge. „Китайските потребители показват силно желание за продукти за разкрасяване и с нарастването на средната класа демографските показатели остават в полза на групата".
Йеронимус посочи, че групата все още продава основни продукти в Русия. "Взимаме всички подходящи мерки, за да компенсираме всички рискове за репутацията", свързани с присъствието на компанията там, добави той. "Ако ситуацията го налага, ще направим корекции."
Миналия месец L’Oreal обяви, че временно затваря магазините, както и сайта си за електронна търговия в Русия, въпреки че заводът му близо до Москва остава отворен. Русия формира около 1,5% от общите продажби на L’Oreal.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай